Goodbye Sunday and Welcome Monday! Spel 70: Pens – Rangers under 5,5 @ 2,01… Spel 71: Buffalo ML @ 2,14… Spel 72: Pittsburgh @ 1,63…

Publicerat: 15 november, 2010 i Uncategorized

Vi lämnar efter oss en riktigt bra vecka och hoppas att vi fortsätter va rätt ute i världens tuffaste hockeyliga….

Såg att en massa läsare var rätt ute igår med både över/under samt vinnare.. Synd att Ducks inte klarade av att slå Chicago för då hade det nog blivit jackpot för många…

Jaja nog om det nu.. Dags att ta tag i matcherna!

När jag såg listan så tänkte jag direkt på Sabres och Sharks matcher.. Bruins – Devils känns målsnålt och sen får vi även se Kung Henrik från NewYork mot Kung Crosby från Pittsburgh.. Dags att plugga nu!

Crosby.gif Crosby image by CanuckMan94
Sid the Kid is pure magic….

 

NHL MATCHER:

Boston BRUINS vs New Jersey DEVILS  :60/40 Match.. Inte helt övertygad om att Boston vinner här.. Devils desperata efter poäng och kommer inte att vika sig enkelt! Brodeur vs Thomas kan bli en bra fight!  Tror på Boston och UNDER 5,5

Buffalo SABRES vs Vancouver CANUCKS:60/40 Match… Här föll jag  för oddset på Sabres (2,14) .. Sabres tog äntligen en hemmaseger och har man väl smakat på hur det är att vinna på hemmaplan så kan ni räkna med att samtliga spelare i Buffalo kommer att ge 110% för att ta andra raka.. Miller känns som en vinnare i målvaktsduellen då Luongo vilar och in kommer lovande men orutinerade Schneider (14matcher) .. Motivation och vilja kommer att slå klass här!      Tror på Buffalo och ÖVER 5,5

Phlladelphia FLYERS vs Ottawa SENATORS: 60/40 Match… Tror på Philadelphia och ÖVER 5,5

Pittsburgh PENGUINS vs NewYork RANGERS:65/35 Match… Jag är inne på att Pens ska göra ett seriöst försök att få med sig 3 raka vinster för att bygga vidare på deras självförtroende.. Har nu sett Pens i 2 raka matcher med bra teamplay spel… Det visade Malkin senast när han klev fram för att hjälpa Crosby som har haft för mycket ansvar och det är problemet för Pittsburgh att så fort det går dåligt så väntar dom andra stjärnorna på att KUNGEN ska ta tag i spelet….  Tror inte på Hawaii hockey här då båda ser nog matchen som KEY-Game för att bygga vidare på spel och självförtroende och just det gör att jag är inne på UNDER 5,5.. Varken Pens eller Rangers vill förlora.  Är nästan säker på Pittsburgh och UNDER 5,5

Colorado AVALANCE vs St.Louis BLUES:50/50 Match…  Tror på Colorado och UNDER 5,5

San Jose SHARKS vs Los Angeles KINGS:60/40 Match…  Tror på San Jose och ÖVER 5,5

 

MÅLVAKTER: (Rödtext=Confirmed)

 
 
 
backstrom.jpg Niklas Backstrom Mask image by Daniel_Sedin_22
Niklas Bäckström visade återigen hur bra han är när han stoppade Bolts..
 

 

Thomas (Bos) vs Brodeur (NJ)

Miller (Buf) vs Schneider (Van)

Bobrovsky (Phi) vs Elliott (Ott)

Fleury (Pit) vs Lundqvist (Ran)

Budaj (Col) vs Halak (St.L)

Niittymaki (SanJ) vs Bernier (LA)

  

http://www.spreadsheet.se/NHLGAMBLER

READERS CORNER : Vi noterar att Fed är 100% där inne och att Hockeynerwd bjöd på en räntefyrling …

kommentarer
  1. Magnus skriver:

    måste bara visa mitt chansspel från helgen som sved då jag rättade dagen efter=/
    1 13/11/2010 TB Lightning @ PIT Penguins
    (Handikapp) PIT Penguins -1.5 2.70 Ingen Vunna
    2 13/11/2010 COL Avalanche @ CLB Bluejackets
    (Totalt) Över 5.5 1.86 Ingen Vunna
    3 13/11/2010 MIN Wild @ FLA Panthers
    (Handikapp) FLA Panthers -1.5 2.95 Ingen Förlorade
    4 14/11/2010 CAL Flames @ PHX Coyotes
    (Totalt) Över 5.5 2.25 Ingen Vunna
    5 14/11/2010 DAL Stars @ ANA Ducks
    (Handikapp) ANA Ducks -1.5 3.00 Ingen Vunna
    6 12/11/2010 Borussia Dortmund v Hamburg
    (Handikappsresultat) Borussia Dortmund (-1) 2.75 Ingen Vunna
    Flervalspel
    Speltyp Antal spel Insats per spel Insats Vinst Utdelning
    Sexlingar 1 250,00 250,00 68.854,13 0,00

  2. magnus skriver:

    där satt dubbeln med hcp spel på boston och över 5.5 mål flyers =D
    kanske ska lägga en singel på över 5.5 san jose

  3. magnus skriver:

    någon som vet hur det ser ut i bostonmatchen och penguins matchen?
    finns det nån länk där man kan streama dom?

  4. niklas skriver:

    http://www.everywherechat.com/
    kan du få en integrerad chatt direkt på bloggen eller via irc

  5. nhlgambler skriver:

    exetzoo: Ser att du står på kö till chatten.. Ledsen att du inte kan komma in på en gång!

    Ska ordna en chatt så att man kan va fler än 10 där inne..

  6. nhlgambler skriver:

    Nu jobbar vi in… Joina oss på chatten

    http://www.chatzy.com/622968034899

    EDIT: Tyvärr får bara 10 personer va inne på chatten 😦 Håller fortfarande på och letar efter en bättre lösning.

  7. magnus skriver:

    vad är det för chatt ni sitter i på nätterna? och vad tror du om hcp spel på penguins?

  8. Pete skriver:

    Spelar 2 singlar inatt:

    * NHL: Rak på Sabres

    * NBA: Clippers – Nets Under 191.5 poäng

  9. MickeSmåland skriver:

    Nattens dubbel:

    Buffalo rak 1
    Ottawa ml

    Odds 6.30 insatts 1000 kr

    • Von Dutch skriver:

      Micke. varför tror du på Sens ? spelade Flyers 😦

      • MickeSmåland skriver:

        Elliott är i storform lägg där till att de trivs mot just Philla plus att Philla har gått lite väl bra på slutet snart kommer ett bakslag, sen va ju oddset rätt tilltalande. Men visst Philla kan mkt väl finna, har dålig form just nu så du kan nog va lugn.

  10. Baad skriver:

    Inatt kör vi!!=)

  11. Marcus skriver:

    Någon som läst något om avery kommer att få en avstängning för hans fega agerande i slagsmålet igår?

  12. exetzoo skriver:

    Kvällens spel:

    Boston Bruins – New Jersey Devils 1
    Pittsburgh Penguins – NY Rangers 1
    Pittsburgh Penguins – NY Rangers ( över 5,5 )

    Statistik
    2/2

  13. Shell Peppe skriver:

    2 dubblar får bli kvällens drag.

    Sabres ML @ 2,050
    Sens ML @ 2,450
    3 U

    Sabres ML @ 2,050
    Kings ML @ 2,050
    4U

    Best Of Luck….

  14. Helgesson skriver:

    NG är de bekräftat något om Lundqvist?

  15. Richard skriver:

    Tjena NG. Varför är du så inne på Buffalo?..

    • nhlgambler skriver:

      Tja! Sabres på G! .. Miller ++ .. Luongo lär INTE starta för Canucks och odds + att jag ser matchen som 60/40 till BUFFALO när inte Luongo startar för Canucks.. Med Lu 50/50 match… Och utan Miller i Sabres 40/60 till Canucks och då inget spel..

      Vänta tills Målvakterna är ute

  16. Shell Peppe skriver:

    N.G spelet på Pens ML är det inte i lägsta laget?
    Ser du verkligen ett spelvärde där….

    • nhlgambler skriver:

      Ja satt och räknade på det och plockade bort den.. Antingen vågar jag köra rak på den eller så tar jag bort!

      Tror dock MYCKET på Pens men har en bild av hur matchen ska se ut och vill testa att få in 2 spel på samma..Pens + Under.

      Ge mig din matchbild

      • Shell Peppe skriver:

        Med tanke på att Gaborik är tillbaka (& det med besked dessutom) plus att Rangers fått igång målskyttet är jag väldigt tveksam på denna match står dessutom Lunkan är förvirringen total. Pens går bra men har inte övertygat även om Malkin verkar har vaknat till liv, litar inte på Pens målvakter. Odds under 1,75 ML på Pens skulle jag personligen inte ta i med tång. 50/50 match.

        Men vem är jag att ge dig råd 😉

        Även om jag hade lekstuga i går 😀

      • nhlgambler skriver:

        Klart du får ge mig råd! Vem är jag?? I am just a simple guy….
        Du var grym igår!!

        Det är det här bloggen är till för.. Att VI ska hjälpas åt 😉
        Nog nu..

        Jag ser faktiskt matchen som 65/35 haha.. Alltså jag är inne på att Pens ska göra ett seriöst försök att få med sig 3 raka vinster för att bygga vidare på deras självförtroende.. Har nu sett Pens i 2 raka matcher med bra teamplay spel… Det visade ju Malkin senast när han kliver fram för att hjälpa Crosby som hade för mycket ansvar..
        Är inne på Rangers ska försöka få till en grismatch och litar på att Henrik i mål vinner matchen på egen hand så att dom istället kommer att stå med 3 raka!

        Tror inte på Hawaii hockey då båda ser nog matchen som KEY-Game för att bygga vidare på spel och självförtroende och just det gör att jag är inne på UNDER 5,5.. Varken Pens eller Rangers vill förlora (Kan va helt ute och cykla…. eller inte 😉 )

      • Shell Peppe skriver:

        65/35 Även om Henke står?
        Köper ditt resonemang rakt av MEN höjer varningens finger a.n.g målvaktsspelet.
        Klart du ska köra om du har feeling, den har ju bevisligen visat sig vara att lita på.

        Vart bara lite förvånad med tanke på det usla oddset på Pens.
        Du är ju inte direkt känd för att fiska bankräntor 😉

        Själv leanar jag åt Sabres & eventuellt Kings Hcp.

  17. Forward skriver:

    ”Den 38-årige domaren har gjort några matcher i AHL och kommer alltså i morgon att debutera i NHL där han dömer matchen mellan Anaheim och Dallas. Han kommer att döma tillsammans med Paul Devorski. På onsdag dömer han igen, denna gång matchen mellan San José och Colorado.”

    Akta er för de matcherna Vimmelborg är i farten. 🙂

  18. ALEX skriver:

    Tjena NG! När tror du är ute med tipsen ? Är väldigt sugen på dra in någon stor summa på över/under spel ikväll , men jobbar natt ikväll så undrar när du är ute med tipsen ? 🙂
    Alex

  19. Redbull skriver:

    Spontant är jag lite sugen på Boston (rak). Pinnen ger just nu 2.010 för den. Utöver Boston tycker jag att det är mycket tuffa matcher och jag kommer nog avstå att hitta vinnare bland dessa. Eventuellt hittar jag ett överspel. Ska fundera lite när jag lämnat kontoret för dagen och satt mig i min sköna soffa där hemma.

Lämna en kommentar